"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

piątek, 25 listopada 2011

HOMECOOKING....cd...

We wczorajszym wpisie wspominałam że dzisiaj zamieszczę przepis na "Śledzie w majonezie" tak więc czynię :)
A więcej o moim gotowaniu "Homecookingu" z Ireną i Andrzejem znajdziecie Tutaj.

Do Śledzi w majonezie Potrzebowałam:

400g śledzi (filety)
500ml mleka
150ml majonezu (Winiary)
1 jajko na twardo
1 łyżka posiekanego szczypiorku
sól, cukier, pieprz
Sok z jednej cytryny



Śledzie wymoczyć przez 4 godziny, odcisnąć, zalać mlekiem, odstawić na 1 godzinę, osączyć i pokroić na kawałki.
Jajko posiekać. Majonez doprawić solą, cukrem, pieprzem i sokiem z cytryny, wymieszać ze śledziami. Posypać jajkiem i szczypiorkiem.
Do majonezu można dodać 1 łyżkę musztardy lub łyżkę utartego chrzanu.
Śledzie w majonezie można udekorować marynowanymi grzybkami lub korniszonami.

Smacznego!


Te zdjęcia również "pstrykali" Irena lub Andrzej :)

3 komentarze:

  1. Od kiedy zjadłam śledzia z budyniem, co skończyło się dość tragicznie, nie jem ich. Niestety. Mama mnie zawsze chce udusić gdy robi sałatkę ze śledziem a ja mówię : nie nie nie.;)

    www.laminujemy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. niezbyt trudne, a prezentuje się bardzo apetycznie ;]
    muszę spróbowac tego zaskakującego połączenia.


    http://www.karmel-itka.blogspot.com
    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń