"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

piątek, 11 listopada 2011

KARTOFLANKA Z MAKARONEM

Po raz pierwszy postanowiłam wziąć udział w akcji "Gotujemy po polsku", patronat nad tą akcją objął zPierwszegoTłoczenia.pl. To już IV edycja "Gotujemy po polsku" w poprzednich trzech mnie tu jeszcze nie było, ale teraz już jestem i ...... pierwszą moją propozycją jest pyszna, sycąca, rozgrzewająca "Kartoflanka z makaronem".


Potrzebowałam:

2 cebule
300g makaronu
5 marchewek
Pół selera ( mogą być 2 łodygi selera naciowego)
1/2 cukini
6 ziemniaków
2 litry wywaru mięsnego
3 pomidory (sparzone i obrane ze skórki)
4 łyżki masła
sól, pieprz






Makaron ugotować. Cukinię pokroić w plasterki, a resztę warzyw w kostkę. W garnku na 2 łyżkach masła zeszklić posiekaną cebulę, dodać marchewkę, seler i ziemniaki. Smażyć ok. 10 minut i zalać wywarem ( u mnie wcześniej ugotowany rosół), doprawić i gotować do miękkości warzyw. Rozgrzać resztę masła, podsmażyć cukinię. Dodać pomidory i dusić 3 minuty. Pod koniec gotowania przełożyć do zupy, wymieszać. Zupę podawać z ugotowanym makaronem.

Smacznego !





1 komentarz: