"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

piątek, 18 stycznia 2013

JAJA W SOSIE CHRZANOWYM

Chyba zapadłam w sen zimowy hmmmm.... ale już się wybudzam :)
A wybudziły mnie smaki dzieciństwa a konkretnie smaki przedszkolne, miałam to szczęście że w przedszkolu do którego uczęszczałam bardzo dobrze gotowano.
Za każdym razem gdy robię te jaja :) wspominam właśnie ten czas.... czas przedszkola, echhh fajne to były czasy.


A Sos Chrzanowy robię tak :

3 łyżki chrzanu
1 łyżka mąki
1 łyżka masła
200ml buliony
Sól, pieprz
Sok z cytryny, cukier
100ml słodkiej śmietanki


Mąkę przesmażam na maśle, nie rumieniąc jej.
Wlewam zimny bulion, gotuję mieszając 10 minut.
Dodaję chrzan i śmietankę, doprawiam sos.
Sos zagotować i podawać z tym z czym lubimy np. z mięsem, ozorkiem, jajkiem.



Smacznego!

5 komentarzy:

  1. mniam,wspomnienie dzieciństwa,a z przedszkola pamietam jajka w sosie musztardowym,pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno, dawno temu jadałam sos chrzanowy z jajami na obiad i był całkiem smaczny, nie wiem co się stało, że już go nie jadam i nawet o nim nie pomyślałam:) może zawita dzięki Tobie w moim menu?!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nigdy nie miałam okazji spróbować jajek z sosem chrzanowym (nie wiem jak to się stało:), chyba pora to zmienić

    OdpowiedzUsuń