"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

niedziela, 17 marca 2013

ROLADA Z BITĄ ŚMIETANĄ

Na dzisiejszy deser zrobiłam moją pierwszą w życiu roladę, nie zwinęła mi się tak ładnie jak chciałam ale następna będzie już udana.
Rolada jest bardzo dobra, nie za słodka, czyli taka jaką lubimy.
Przepis znalazłam na "Najsmaczniejsze.pl" wprowadziłam małe zmiany, zamiast herbaty "Macha" użyłam "Pastę Pandanową"
Proponuję zmniejszyć ilość śmietanki w masie śmietanowej na 350g tak jak w oryginalnym przepisie, chyba że zrobicie tak jak ja.... pozostałą ubitą śmietanę przełożyłam do pojemnika i w tej chwili mrożą się lody :)

Potrzebowałam:
90g mąki
4 jajka
2 łyżeczki pasty pandanowej
170g cukru
3 łyżki mleka skondensowanego (może być zwykłe)
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa śmietanowa:
400g śmietanki 30%
2 - 3 łyżki cukru pudru
Obrane migdały które pokroiłam i uprażyłam na suchej patelni



Wszystkie produkty powinny mieć jednakową temperaturę.
Jajka zmiksowałam dodając stopniowo cukier. po dokładnym zmiksowaniu dodałam mąkę wymieszaną razem z proszkiem do pieczenia, na koniec dodałam pastę pandanową wymieszaną w mleku.
Gdy piekarnik rozgrzewał się do 200 stopni blachę wyłożyłam papierem do pieczenia, przelałam ciasto, wyrównałam i piekłam ok. 8 - 10 minut.
Po upieczeniu jeszcze ciepłą roladę zwinęłam razem z papierem i zostawiłam do wystygnięcia.
Ciasto stygło a ja w międzyczasie ubiłam śmietanę z cukrem pudrem i na koniec dodałam uprażone migdały.
Ostudzone ciasto rozwinęłam i posmarowałam bitą śmietana,ponownie zwinęłam, następnie owinęłam folią spożywczą zrobiłam tzw. cukierka i wstawiłam do lodówki na 2 godziny.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Super ci wyszła :) Fajny kolorek

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow..ale cudny ten zielony kolorek..

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolor ma obłędny! Świetnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna! Kolor wyszedł naprawdę zielony :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda świetnie, ten kolorek! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale ma intensywnie zielony kolor, super!

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniały zielony kolor!!
    Lubię zielony, jak widać u mnie na blogu he he he.
    Może weźmiesz udział w moim konkursie, do wzięcia są dwie książki :)
    http://kuchareczkamala.blogspot.com/2013/03/mini-konkurs-u-mnie.html

    OdpowiedzUsuń