"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

czwartek, 6 października 2011

BIAŁA KAPUSTA Z ZASMAŻKĄ NA MAŚLE

W moim rodzinnym domu podawano kapustę inaczej, co nie znaczy że mniej smacznie :)
Ale całkiem nie dawno byliśmy na cudownym ślubie i wspaniałym weselu siostry mojego męża ( Pozdrawiam Basiu :) ), oprócz wspaniale przygotowanej imprezy i naprawdę świetnych ludzi, było boskie jedzenie :))) właśnie między innymi właśnie ta kapusta która tak bardzo mi smakowała że mogłabym jeść ją i tylko ją ;) ( bo ja uwielbiam kapustę tak w ogóle).
Tak więc któregoś dnia próbowałam odtworzyć smak tejże kapusty, wyszło mi coś bardzo, bardzo podobnego :)

Potrzebowałam:

Główkę białej kapusty (była to duuuża główka :) )
4 duże cebule
100g masła
Pęczek koperku
Kminek mielony
Trochę octu
2 łyżki mąki
Sól, pieprz, cukier, ziele angielski, liść laurowy.



Kapustę szatkujemy dość grubo. Wrzucamy do garnka, dodajemy cebulę, ziele angielskie, liść laurowy. Zalewamy wodą (ok. 1,5l )
Gotuje do miękkości. W międzyczasie przygotowuję zasmażkę. Kapustę doprawiam do smaku i dodaję lekko zrumienioną zasmażkę, chwilkę gotuję. Do gotowej kapusty dodaję koperek.
Kapustę podajemy do ziemniaków, ale ja zjadałam ją samą :) nie całą, nie, nie, podzieliłam się z rodzinką :)

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ja też lubię najbardziej właśnie taką kapustę. Wsytarcza mi za cały posiłek, najlepiej z pajdą świeżego chleba...:)

    OdpowiedzUsuń