"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

sobota, 18 czerwca 2011

Pieczarki faszerowane papryką i jajkiem

Ostatnio kupiłam małą gazetkę "Dania za grosik" i znalazłam w niej wiele ciekawych przepisów, między innymi na "pieczarki faszerowane papryką i jajkiem". Robi się je bardzo szybko, co jest ważne gdy ma się ochotę coś przegryźć między posiłkami i ma to być coś innego niż zwykle ;-} (zjadłam dwie i najadłam się)



Potrzebowałam:

(składniki na 4-6 porcji)

50 dag średnich pieczarek jednakowej wielkości (u mnie były różne)
mały strąk papryki (u mnie czerwona)
2 ząbki czosnku
2 łyżki masła
2 jajka na twardo
2 łyżki posiekanych świeżych ziół (natka pietruszki,szczypiorek,bazylia, ja użyłam koperku)
2 łyżki bułki tartej
3 łyżki startego żółtego sera
olej do wysmarowania blachy
sól, pieprz

Pieczarki oczyściłam, wysuszyłam. Wyjęłam trzonki i posiekałam. Paprykę umyłam, oczyściłam i posiekałam w kostkę. Na patelni rozgrzałam masło, wrzuciłam posiekany czosnek, podsmażałam ok. pół minuty, wrzuciłam trzonki pieczarek, paprykę. Przesmażyłam razem, mieszając, aż wszystko nieco zmięknie, a płyn odparuje. Jajka na twardo obrałam i drobno posiekałam, wymieszałam z zawartością patelni i posiekanym koperkiem. Przyprawiłam do smaku solą oraz pieprzem. Farszem napełniłam kapelusze pieczarek, posypałam po wierzchu bułką tartą i startym żółtym serem. Ułożyłam na wyłożonej folią i posmarowaną oliwą blasze, zapiekałam 20 minut w temperaturze 180 stopni.

Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz