"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

poniedziałek, 13 czerwca 2011

Muffinki z truskawkami

Sezon na truskawki trwa. Mój syn bardzo lub muffinki, więc postanowiłam mu sprawić przyjemność i upiekłam.
Jest to przepis na ok.20 sztuk.




Potrzebowałam:

2 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
2 jajka
pół szklanki oleju
3/4 szklanki mleka
1,5 szklanki pokrojonych truskawek lub innych owoców

W jednym naczyniu połączyłam suche składniki: mąkę, cukier, proszek, sodę, sól. W drugim składniki mokre: roztrzepałam jajka, wlałam mleko i olej. Wymieszane mokre składniki wlałam do suchych i lekko wymieszałam, tylko do połączenia się składników. Dodałam pokrojone truskawki i wymieszałam.
Przed wstawieniem muffinek do piekarnika posypałam je brązowym cukrem wtedy tworzy się smaczna chrupiąca skorupka

Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, wypełnić ciastem.
Piec około 25 minut w 180º C.

Smacznego

2 komentarze:

  1. Nie wiem, jaka w tym magia, ale ilekroć korzystam z Twojego przepisu, za każdym razem wychodzą lepsze! Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń