"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

piątek, 21 października 2011

POTRAWKA Z KIEŁBASY I ZIEMNAKÓW

Pyszne, sycące i bardzo rozgrzewające danie jednogarnkowe, na tę pogodę idealne. Moja rada..... zróbcie od razu więcej, na drugi dzień smakuje wyśmienicie :)
A przepis jak zwykle znalazłam u Ireny i Andrzeja :))
POLECAM!

Potrzebowałam:

Pół kilograma kiełbasy (pokroiłam w pół-plastry)
75 dag ziemniaków (pokrojonych w większą kostkę)
1 duża cebula ( posiekałam)
1 czerwona papryka (pokrojona w kostkę)
3 pokrojone w kostkę pomidory
Pół szklanki białego wytrawnego wina
Czarne oliwki (mąż mnie zaopatrzył w cudowne tureckie oliwki)
Woda, oliwa, natka pietruszki, oregano, sól, pieprz





Na oliwie podsmażyć cebulę i paprykę. Dodać kiełbaskę i chwilę razem przesmażyć. Dodać ziemniaki, pomidory. Podlać winem i wodą. Przykryć i dusić do miękkości. Dodać oregano, natkę. Doprawić solą i pieprzem. Dodać oliwki. Chwilę razem poddusić. Podawać.

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie jednogarnkowe dania. Wygląda świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jednogarnkowce są ŚWIETNE!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie rzeczy mi się marzą z chwilą gdy zaczyna się deszczowa jesień. Normalnie fanką ziemniaków nie jestem ale jak przenikną aromatem wszelakim...no po prostu wymiatają. Pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy można pominąć wino?

    OdpowiedzUsuń