"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

sobota, 12 listopada 2011

ŻUREK NA ŻEBERKACH WĘDZONYCH

Moja kolejna propozycja do akcji "Gotujemy po polsku", której patronatem jest zPierwszegoTłoczenia.pl
Tym razem jest to nasz pyszny "Żurek na żeberkach wędzonych"








Potrzebowałam:

Około 1 kilogram żeberek wędzonych (bardzo mięsnych)
Kawałek kiełbasy wiejskiej
4 duże cebule (dwie z nich zrumieniłam na oliwie do okraszenia ugotowanych ziemniaków)
3 ząbki czosnku
1 kilogram ziemniaków
Kilka pieczarek ( w zastępstwie grzybów suszonych)
2 łyżeczki chrzanu
Żurek Siewierski ok.250 ml
Kilka kulek ziela angielskiego, parę listków laurowych, majeranek, sól, pieprz
Śmietana

Żeberka wędzone gotowałam około 2 godziny (tak żeby mięso od nich ładnie odchodziło) razem z zielem angielskim i listkami laurowymi. Po dwóch godzinach gotowania żeberka wyciągnęłam żeby przestygły, do gotowego już wywaru dodałam 2 pokrojone w kostkę cebule, pokrojoną w paski wiejską kiełbasę, dobrze wysmażone pokrojone w kostkę pieczarki oraz posiekany czosnek i dwie łyżeczki chrzanu. Gotowałam ok.30 minut, po tym czasie wlałam żurek i doprowadziłam do ponownego zagotowania się. Doprawiłam solą, pieprzem i majerankiem. Na koniec dodałam oddzielone od żeberek mięso i zabieliłam odrobiną słodkiej śmietany.
Żurek podawałam z ugotowanymi ziemniakami okraszonymi zrumienioną cebulą, w ten własnie sposób podawano żurek w moim rodzinnym domu :)

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz