"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

sobota, 22 września 2012

KREM DYNIOWY Z PIEROŻKAMI TORTELLINI

Dzisiaj zakupiłam ogromną dynię, którą natychmiast po powrocie ze sklepu postanowiłam przerobić na "Krem Dyniowy" ( na temat którego będzie dzisiejszy wpis) "Konfiturę dyniowo-pomarańczową z sokiem z cytryny, kardamonem i imbirem" oraz "Konfiturę dyniowo-brzoskwiniową z sokiem z cytryny i imbirem".
Uwielbiam gdy w domu pięknie pachnie kardamonem, curry, imbirem.... Ech, cudownie! :D
Przyznaję się, że do tego kremu pierożki nie robiłam osobiście :/

Źródło przepisu: książeczka dołączona do jednej z kolorowych gazet


Potrzebowałam:
1 kilogram dyni
1 duże jabłko
1 duża cebula
3 łyżki masła
2 łyżeczki curry, sól, pieprz
Pół łyżeczki ostrej papryki
5 szklanek bulionu warzywnego


Miąższ dyni odkroiłam od skóry i usunęłam włóknisty środek razem z pestkami, następnie miąższ pokroiłam na duże kawałki.
Jabłko obrałam i pokroiłam na cząstki (bez gniazda z nasionkami).
Cebulę obrałam i poszatkowałam dość grubo.
W garnku o grubym dnie rozpuściłam masło, wrzuciłam poszatkowaną cebulę i usmażyłam na szklisto. Dodałam pokrojone jabłka oraz dynię,wsypałam curry i ostrą paprykę.
Dusiłam na małym ogniu kilka minut. Podduszone warzywa z jabłkiem zalałam gorącym bulionem. Gotowałam na małym ogniu pod przykryciem aż warzywa będą miękkie.
Zupę zmiksowałam na gładki krem, doprawiłam solą i pieprzem.
Podajemy z pierożkami lub grzankami.

Smacznego!

1 komentarz: