"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

wtorek, 27 marca 2012

KOPERKOWA Z KLUSECZKAMI...

Kluseczki zacierkowe do tej zupy robiła moja mama której to bardzo szybko wychodzi jak maszynka ;} Zupa własnie dzięki kluseczkom jest bardzo syta. Dałam dwa pęczki koperku (czego na zdjęciu nie widać) dzięki czemu zupa jest mocno koperkowa,zresztą taka jak lubię.Polecam.

A przepis znalazłam w "Rozrywce ze smakiem"

Potrzebowałam:

2 drobiowe kostki rosołowe lub wywar mięsno-warzywny np.rosół z niedzieli (u mnie własnie był rosół)
2 pęczki koperku
3 marchewki
2 liście laurowe
2 ziarenka ziela angielskiego
kubeczek śmietany 18%
Sól,pieprz

Zacierka:
100g mąki
1 jajko
2 łyżki wody
Szczypta soli



Mąkę przesiać na stolnicę,zrobić wgłębienie,po czym wrzucić do niego sól,wbić jajko i wlać wodę.Wyrobić dość twarde ciasto.Odrywać od niego małe porcje,następnie formować z nich kuleczki.Zacierkę zostawić na stolnicy do wyschnięcia.
Zagotować 1 i 1/2 l wody.Marchewkę obrać,okroić w cienkie plasterki,dodać do wrzątku.Wrzucić kostki rosołowe,liście laurowe i ziele angielskie,doprowadzić do wrzenia,po czym gotować na wolnym ogniu ok.15 minut.
Koperek opłukać,grubo posiekać,dodać do zupy.Całość zagotować,wrzucić kluseczki (ja kluseczki ugotowałam osobno,i po ugotowaniu dodałam do zupy) mieszając od czasu do czasu,czekać aż wypłyną.Gdy będą miękkie,zdjąć zupę z ognia. Śmietanę wymieszać z kilkoma łyżkami wywaru, następnie wlać do zupy.Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Nie ma to jak talerz domowej zupy:)Zacierki zawsze kupuję gotowe, ale muszę kiedyś zrobić swoje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z taką ilością koperku musi bć pyszna

    OdpowiedzUsuń
  3. EWA koniecznie sama zrób zacierki,zdecydowanie lepsze :)

    OdpowiedzUsuń