"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

sobota, 4 czerwca 2011

Pulpety z pieczarkami

Kochanie w domu takie pyszności a Ciebie nie ma.... jesteś gdzieś tam...ale nie martw się jak wrócisz do domu to zrobię dokładnie to samo :-} To taka "prywata" do mojego męża ;-}
A pulpety są pyszne, godne polecenia. Przepis znalazłam w gazecie "Rozrywka ze smakiem" wydanie maj-czerwiec.

Potrzebowałam:

600g mielonego mięsa
250g pieczarek
1 cebula
1 czerstwa kajzerka
1/2 szklanki mleka
1 szklanka bulionu warzywnego
2-3 łyżki startego żółtego sera
1 szklanka śmietany (dałam cały duży kubek kwaśnej śmietany 18%)
3-4 łyżki mąki (obeszło się bez mąki)
1 jajko
6 łyżek oliwy z oliwek
sól, pieprz, zioła prowansalskie

Mięso mielone połączyć z mlekiem, bułką, i serem. Wbić jajko i wymieszać.
Doprawić do smaku solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Z masy uformować kulki.
Obtoczyć je w 1-2 łyżkach mąki i usmażyć na niewielkiej ilości oliwy.
Pieczarki oczyścić i pokroić w plasterki. Cebulę obrać i posiekać. W rondlu rozgrzać pozostałą oliwę, zeszklić na nim cebulę. Dołożyć pieczarki i wymieszać.
Wlać bulion i doprawić do smaku (użyłam odrobinę domowej vegety )
Do rondelka z podduszonymi pieczarkami i cebulą włożyć usmażone pulpeciki, po czym przykryć i dusić na małym ogniu ok. 10 minut, od czasu do czasu mieszając.
Pod koniec duszenia do garnka wlać śmietanę wymieszaną z resztą mąki (którą pominęłam).
Mieszając, podgrzewać, aż sos zgęstnieje. Na koniec jeszcze raz doprawić do smaku (jeżeli jest taka potrzeba).
Pulpety podałam z kaszą i jedną z ulubionych surówek.


Smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz