"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

piątek, 4 maja 2012

BABKA Z NUTELLĄ I ORZECHAMI

Nutelli u mnie dostatek (dzięki mojemu kochanemu "dostawcy" ;} ) więc postanowiłam ją wykorzystać inaczej niż zazwyczaj. Babka jest bardzo smaczna a polewa obłędna, trudno mi było się jej oprzeć :}
A przepis znalazłam tutaj


Potrzebowałam:

125g mąki pszennej
150g drobnego cukru
5 jajek (białka i żółtka osobno)
150g nutelli
100g orzechów włoskich (zmielonych)
1 łyżka kakao
120g miękkiego masła
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
60ml mleka


Masło ucieramy masło na puszystą masę.Ciągle ucierając dodajemy kolejno cukier,nutellę,a na samym końcu pojedynczo żółtka.Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia,zmielone orzechy,kakao,i mleko.Dokładnie miksujemy. Pięć białek ubijamy na sztywną pianę i delikatnie wmieszać w masę. Foremkę do babek wysmarować olejem i posypać bułką tartą, przelać ciasto. Ciasto piec w piekarniku rozgrzanym do 160ºC przez 20 minut, następnie temperaturę podwyższyć do 170ºC i piec 30-40 minut. Ostudzone ciasto polewamy polewą.

Polewa:
30g nutelli, 50g gorzkiej czekolady, 20g masła
Masło,czekoladę i nutellę rozpuszczamy w rondelku na maleńkim gazie,ciągle mieszając.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. nutelka to mój ulubiony obiad:D Czytam wszsytko,co jązawiera. Myelę, zrobić, nie zrobić. Zawsze kończy sie tak samo- idę po słoik i łyżeczkę.......
    Pozdrawiamy Tapedna

    OdpowiedzUsuń
  2. przeprzeprzepysznie wygląda
    koniecznie do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Alez pyszne to ciasto:-)
    Zapraszam do mnie ...zostałaś wciągnięta do zabawy i czekam na odpowiedzi:
    http://doowa.blogspot.com/2012/05/tag-11-pytan.html

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda obłędnie!!! i ta polewa... palce lizać

    OdpowiedzUsuń