"Wyłącznie dla pozbawionych służby kucharek"

środa, 22 lutego 2012

JABŁKA POD OTRĘBOWĄ KRUSZONKĄ...

Parę dni temu oglądałam w telewizji program śniadaniowy i właśnie tam zobaczyłam te jabłuszka. Zaraz po programie znalazłam przepis i ...... zrobiłam. Pyszna chrupiąca i bardzo zdrowa kruszonka,jabłka nie za słodkie,cynamonowe....oj jednym słowem pychota! Polecam!

Potrzebowałam:

1,5 kg kwaśnych jabłek
sok wyciśnięty z jednej cytryny
100 g rodzynek (pominęłam,bo moje dziecko nie lubi rodzynek)
5 łyżek granulowanych otrębów o smaku śliwki
2 łyżeczki cynamonu
150 g miękkiego masła, pokrojonego na kawałki
100 g cukru ( u mnie brązowy cukier)
100 g mąki pszennej
100 g otrębów owsianych
50-80 g zarodków pszennych
1 szczypta soli



Rozgrzać piekarnik do temperatury 190°C. Jabłka obrać, wydrążyć i pokroić w ćwiartki, przełożyć do miski, skropić sokiem z cytryny i posypać cynamonem. Dodać rodzynki i otręby granulowane. Jabłka przełożyć w natłuszczonego naczynia do zapiekania.  W misce zagnieść ze sobą pozostałe składniki, otrzymaną kruszonką posypać jabłka. Piec w rozgrzanym piekarniku przez około 30-35 min.

Smacznego!


A teraz idę robić bigos :)

4 komentarze:

  1. Smakowicie...jabłka dietetyczne i kruszonka lekka...mniam mniam:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdrowe, smaczne, dietetyczne:)
    uwielbiam otręby
    dlatego z przyjemnością skorzystam z tego przepisu:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń